Obowiązek informacyjny - ochrona danych osobowych (RODO)
Ochrona danych osobowych - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sejnach
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
OGÓLNA
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie o ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), dalej Rozporządzenie RODO, informujemy że:
-
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sejnach, ul. Jerzego Grodzińskiego 1, 16-500 Sejny. Kontakt z Administratorem możliwy jest osobiście lub korespondencyjnie pod wskazanym adresem, telefonicznie pod nr tel. 87 5173 775 oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej: gops@gmina.sejny.pl
-
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Skupskiego, z którym można się kontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych i realizacją praw za pośrednictwem e-mail: krzysztof.skupski@gmina.sejny.pl, oraz pisemnie na adres siedziby Administratora wskazanym w pkt. 1.
-
Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie:
-
art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia RODO w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, wynikających w szczególności z następujących aktów prawnych:
-
-
ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
-
ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r o wpieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
-
ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych
-
ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów
-
ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci
-
ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin ,,Za życiem’’
-
ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych
-
ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
-
ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych
-
ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów
-
ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowywaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
-
ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie
-
ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r kodeks postępowania administracyjnego,
-
ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
-
ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
-
a także innych aktów prawnych regulujących obowiązki Administratora oraz przepisów wykonawczych do wskazanych ustaw.
-
art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia RODO w celu realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
-
art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia RODO na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
-
art. 6 ust. 1 lit. e Rozporządzenia RODO w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi
W przypadku przetwarzania danych osobowych szczególnej kategorii np. dotyczących zdrowia podstawą przetwarzania jest art. 9 ust. 2 lit. b Rozporządzenia RODO czyli przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej.
Administrator opracował klauzule informacyjne dla poszczególnych kategorii osób, których dane przetwarza, z którymi można zapoznać się w siedzibie Administratora, a także na stronie internetowej (poniżej).
- Administrator może pozyskiwać dane osobowe wnioskodawców oraz członków ich rodzin z Rejestrów Centralnych prowadzonych przez właściwe Ministerstwa, od instytucji publicznych i organizacji samorządowych, właściwych organów finansowych, organów emerytalnych lub rentowych oraz urzędów administracji rządowej i samorządowej, które są obowiązane na mocy prawa wydawać zaświadczenia niezbędne do ustalenia prawa do świadczeń.
-
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane, zgodnie z terminami określonymi w szczegółowych przepisach prawa, a także Ustawy z dnia
14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach a także Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. -
Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane upoważnionym z mocy prawa podmiotom, w tym organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne w zakresie i celach wynikających z przepisów prawa, dostawcom systemów IT, z którymi współpracuje Administrator, w celu utrzymania ciągłości oraz poprawności działania systemów, podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską, w celu dostarczenia korespondencji, podmiotom z którymi współpracuje Administrator na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych.
-
W związku z przetwarzaniem udostępnionych przez Panią/Pana danych osobowych, w sytuacjach przewidzianych w Rozporządzeniu RODO przysługuje Pani/Panu prawo do: dostępu do swoich danych (art. 15 Rozporządzenia RODO), sprostowania (art. 16 Rozporządzenia RODO), usunięcia (wyłącznie w przypadkach określonych w art. 17 Rozporządzenia RODO), ograniczenia przetwarzania (art. 18 Rozporządzenia RODO), wniesienia sprzeciwu (na podstawie art. 21 Rozporządzenia RODO wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e)
-
W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych na podstawie wyrażonej zgody przysługuje prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Cofnięcia zgody można dokonać pisemnie na adres siedziby Administratora.
-
Podanie danych dla realizacji obowiązków prawnych jest obligatoryjne, a obowiązek podania danych wynika z przepisów prawa. Nieudostępnienie danych osobowych niezbędnych do ustalenia prawa do świadczeń może skutkować niemożnością skorzystania ze świadczeń. W przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody – podanie danych jest dobrowolne.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do Państw trzecich.
-
W przypadku uznania, że przetwarzanie przez w/w administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Szczegółowe klauzule informacyjne
w zakresie przetwarzania danych osobowych
w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sejnach:
Metryka strony