Obowiązek informacyjny - ochrona danych osobowych (RODO)

Ochrona danych osobowych  -  Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sejnach

 

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
OGÓLNA

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie o ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), dalej Rozporządzenie RODO, informujemy że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sejnach, ul. Jerzego Grodzińskiego 1, 16-500 Sejny. Kontakt z Administratorem możliwy jest osobiście lub korespondencyjnie pod wskazanym adresem, telefonicznie pod nr tel. 87 5173 775 oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej: gops@gmina.sejny.pl

  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Krzysztofa Skupskiego, z którym można się kontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych i realizacją praw za pośrednictwem e-mail: krzysztof.skupski@gmina.sejny.pl, oraz pisemnie na adres siedziby Administratora wskazanym w pkt. 1.

  3. Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie:

    • art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia RODO w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, wynikających w szczególności z następujących aktów prawnych:

  • ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej

  • ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r o wpieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej

  • ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych

  • ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów

  • ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci

  • ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin ,,Za życiem’’

  • ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych

  • ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych

  • ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych

  • ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów

  • ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowywaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi

  • ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie

  • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r kodeks postępowania administracyjnego,

  • ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,

  • ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,

  • a także innych aktów prawnych regulujących obowiązki Administratora oraz przepisów wykonawczych do wskazanych ustaw.

  • art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia RODO w celu realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,

  • art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia RODO na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.

  • art. 6 ust. 1 lit. e Rozporządzenia RODO w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi

 

W przypadku przetwarzania danych osobowych szczególnej kategorii np. dotyczących zdrowia podstawą przetwarzania jest art. 9 ust. 2 lit. b Rozporządzenia RODO czyli przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej.

Administrator opracował klauzule informacyjne dla poszczególnych kategorii osób, których dane przetwarza, z którymi można zapoznać się w siedzibie Administratora, a także na stronie internetowej (poniżej).

 

  1. Administrator może pozyskiwać dane osobowe wnioskodawców oraz członków ich rodzin z Rejestrów Centralnych prowadzonych przez właściwe Ministerstwa, od instytucji publicznych i organizacji samorządowych, właściwych organów finansowych, organów emerytalnych lub rentowych oraz urzędów administracji rządowej i samorządowej, które są obowiązane na mocy prawa wydawać zaświadczenia niezbędne do ustalenia prawa do świadczeń.
  2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane, zgodnie z terminami określonymi w szczegółowych przepisach prawa, a także Ustawy z dnia
    14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach a także Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

  3. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane upoważnionym z mocy prawa podmiotom, w tym organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne w zakresie i celach wynikających z przepisów prawa, dostawcom systemów IT, z którymi współpracuje Administrator, w celu utrzymania ciągłości oraz poprawności działania systemów, podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską, w celu dostarczenia korespondencji, podmiotom z którymi współpracuje Administrator na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych.

  4. W związku z przetwarzaniem udostępnionych przez Panią/Pana danych osobowych, w sytuacjach przewidzianych w Rozporządzeniu RODO przysługuje Pani/Panu prawo do: dostępu do swoich danych (art. 15 Rozporządzenia RODO), sprostowania (art. 16 Rozporządzenia RODO), usunięcia (wyłącznie w przypadkach określonych w art. 17 Rozporządzenia RODO), ograniczenia przetwarzania (art. 18 Rozporządzenia RODO), wniesienia sprzeciwu (na podstawie art. 21 Rozporządzenia RODO wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e)

  5. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych na podstawie wyrażonej zgody przysługuje prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Cofnięcia zgody można dokonać pisemnie na adres siedziby Administratora.

  6. Podanie danych dla realizacji obowiązków prawnych jest obligatoryjne, a obowiązek podania danych wynika z przepisów prawa. Nieudostępnienie danych osobowych niezbędnych do ustalenia prawa do świadczeń może skutkować niemożnością skorzystania ze świadczeń. W przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody – podanie danych jest dobrowolne.

  7. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do Państw trzecich.
  8. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez w/w administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.​

 

Szczegółowe klauzule informacyjne
w zakresie przetwarzania danych osobowych
w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sejnach:

 

Metryka strony

Udostępniający: Gminny Osrodek Pomocy Społecznej

Wytwarzający/odpowiadający: Krzysztof Skupski

Data wytworzenia: 2024-03-14

Wprowadzający: Krzysztof Mariusz Skupski

Data modyfikacji: 2024-03-18

Opublikował: Krzysztof Mariusz Skupski

Data publikacji: 2024-03-14